Понеділок, 21.05.2018, 00:33Вітаю Вас Гість | RSS
Самаківська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Листопад-Грудень


Свято Нового року

30 грудня в школі відбулося Новорічне свята! Учні весело та цікаво провели час, а Дід Мороз зі Снігуронькою привітали їх подарунками. Виявляється, свято нового року - найдавніше з усіх існуючих свят. При розкопках давньоєгипетських пірамід археологи знайшли посудину, на якій було написано: «Початок нового року». У Стародавньому Єгипті свято нового року святкувалося під час розливу річки Ніл (приблизно в кінці вересня). Розлив Нілу був дуже важливий, тому що тільки завдяки йому в сухій пустелі виростало зерно. У Новий рік статуї бога Амона, його дружини і сина ставили в човен. Човен плавав по Нілу місяць, що супроводжувалося співом, танцями і веселощами. Потім статуї вносили назад у храм. А стародавні римляни ще до нашої ери стали дарувати новорічні подарунки і веселитися всю новорічну ніч безперервно, бажаючи один одному щастя, удачі, благополуччя.
Протягом довгого часу римляни святкували свято нового року на початку березня, доти, поки Юлій Цезар не ввів новий календар (в даний час він називається юліанським). Таким чином, датою зустрічі Нового року став перший день січня. Місяць січень був названий на честь римського бога Януса (дволикого). Один лик Януса був нібито звернений назад до минулого року, інший - вперед до нового. Свято зустрічі нового року називалося «календи». Під час свята люди прикрашали будинки і дарували один одному подарунки і монети з зображенням дволикого Януса, а раби і їх власники їли і веселилися разом. Римляни робили подарунки імператорові. Спочатку це відбувалося добровільно, але з часом імператори стали вимагати подарунки на Новий рік. Кажуть, одному зі своїх рабів Юлій Цезар дав у новорічний вечір свободу за те, що той побажав йому пожити в новому році довше, ніж у старому.
Римський імператор Калігула в перший день Нового року виходив на площу перед палацом і приймав подарунки від підданих, записуючи, хто, скільки і що дав.
У Стародавньому Вавілоні Новий рік зустрічали навесні. Під час свята цар на кілька днів залишав місто. Поки він був відсутній, народ веселився і міг робити все, що заманеться. Через кілька днів цар і його свита у святкових одежах урочисто поверталися до міста, а народ повертався до роботи. Так щороку люди починали життя заново.
Кельти, жителі Галлії (територія сучасної Франції та частини Англії) зустрічали новий рік наприкінці жовтня. Свято називалося Samhain від «summer's end» (кінець літа). У Новий рік кельти прикрашали житло омелою, щоб вигнати примар. Вони вважали, що саме в Новий рік духи мертвих є живими. Кельти успадкували багато римських традицій, в тому числі вимога новорічних подарунків від підданих. Здебільшого дарували прикраси і золото. Кілька століть потому завдяки цій традиції королева Єлизавета I накопичила величезну колекцію вишитих і оброблених коштовностями рукавичок. У свято нового року чоловіки давали дружинам гроші на шпильки та інші дрібнички. Ця традиція була забута до 1800 року, але термін «pin money» (гроші на шпильки) досі використовується і означає гроші на дрібні витрати.
Новий рік в середньовічній Англії починався в березні. Рішення парламенту перенести Новий рік на 1 січня 1752 натрапило на жіночу опозицію. Делегація обурених англійок заявила спікеру, що парламент не має права зробити жінок на багато днів старшими, на що спікер нібито відповів: «Ось класичний зразок жіночої логіки!». 
У Франції новоліття рахували до 755 року з 25 грудня, а потім з 1 березня, в XII і XIII століттях - з дня св. Великодня, поки, нарешті, не встановлено було в 1654 році указом короля Карла IX, вважати за початок року 1 січня.
У Німеччині те саме відбулося в другій половині 16 століття.
У глибоку давнину свято нового року найчастіше пов'язували з весною - початком відродження природи і очікуванням нового врожаю. Тому в Київській Русі Новий рік відзначали 1 березня.

 

"Турбота"

З 1 по 18 грудня проходила акція "Турбота", де було зібрано 500 гривень, на які закуплено подарунки дітям-інвалідам, напівсиротам і дітям учасників АТО. Акція завершилась святом "Святий Миколай крокує до дітей", де Святий Миколай вручив цим дітям подарунки.

 

 

"Родинні обереги"

14 грудня в 4 класі під керівництвом Гожди М.В. проводився усний журнал "Родинні обереги", де учні розповідали про обереги, гортаючи такі сторінки: "Хліб у вашому домі", "Дівочі віночки", "Рушники, рушники", "Калина". Учні зрозуміли, що найголовніший для людини є хліб. Рушник є символом життєвої дороги, без нього не обходилось жодне сімейне свято, він оберіг від усього злого, що може зайти в дім. Віночок несе в собі всю силу і вроду сонечка, це найкраща оздоба голови дівчини, він володіє надприродньою силою, знімає біль, зберігає волосся. А калина є і прикрасою, і ліками, і їжею. Це символ дівочої вроди і чистоти, здоров'я і багатства, символ вічного кохання, вірності і відданості. 

 

 

Андріївські вечорниці

12 грудня в Самаківській ЗОШ учні 10 класу під керівництвом Івончі Василини Іванівни провели Андріївські вечорниці.

 

 

Всеукраїнська гра «Геліантус»

10 грудня 2015 року відбулося VІ міжнародна гра «Геліантус».

У конкурсі взяли участь 20 учнів 1-11 класів.

Комплект завдань гри складався з питань у тестовій формі з п’ятьма варіантами відповідей, з яких одна є правильною. Усі завдання розділені на чотири тематичні блоки. Кожний з блоків присвячений одному об’єкту з чотирьох природничих дисциплін: фізики, хімії, біології, географії.

Об’єкти для усіх вікових категорій учасників однакові, а завдання були різними.

Об’єктами гри «Геліантус» у 2015 році були:

  • ЗІР (фізика)
  • НЮХ (хімія)
  • СМАК (біологія)
  • ОРІЄНТАЦІЯ (географія).

Гра проводилась з метою формування в учнів цілісного уявлення про сучасну природничо-наукову картину світу, роль і місце людини в довкіллі; логіка пізнання забезпечує розвивальний характер навчання і формування теоретичного мислення учнів.

 

 

Психологічний практикум

3 грудня в рамках Самаківської ЗОШ було проведено психологічний практикум на тему: «Профілактика посттравматичних стресових розладів» за таким планом:
- Інформаційне повідомлення. Стрес. Форми. Фази стресу. Переживання стресу і травматичної ситуації.
- Мозковий штурм: робота в групах «Стресогенні фактори». 
- Супутні стресові розлади (тривожний розлад, тривожно – фобічний, депресивний стан, фрустрація).
- Робота в групах: «Симптоми переживання стресу».
- Особливості стресу у дітей та підлітків: ознаки, поведінкові реакції.
- Психологічна діагностика: «Тест стресостійкості». 
- Напрями реабілітації. Копінг – стратегії.
- Вправи на подолання стресу та посттравматичних розладів.
- Заключна частина. Притча « Найважливіші речі».

Як говорив засновник теорії стресу Ганс Сельє: «Стрес - это вкус и аромат жизни».

 

 

 

Методичне об’єднання вчителів

природничо-математичного циклу

У рамках засідання методичного об’єднання вчителів природничо-математичних дисциплін 2 грудня  було проведено відкритий урок з інформатики у 10 класі на тему «Узагальнення знань з теми «Комп’ютерні презентації». Практична робота № 5 «Анімація в слайдових презентаціях». Вчителем дуже вдало вибрано дану тему для відкритого уроку, адже не лише для учнів це питання є актуальним, а і для вчителів метедоб'єднання, які мають бути інформатично компетентними особливо в роботі з найбільш часто використовуваних додатків пакета MS Office графічного процесора  MS PowerPoint.

Для досягнення поставленої мети уроку Іванна Миколаївна методично правильно підібрала види роботи. На узагальнення навчального матеріалу було використано інтерактивні методи: «Асоціативний кущ», «Робота в парах», «Інформатичне доміно». Під час теоретичних та практичних завдань учні впевнено продемонстрували свої знання та вміння. Підсумок уроку був проведений за допомогою інтерактивного методу «Кошик знань». 

 

 

Поряд з храмом науки – духовний куточок для молитви

26 листопада на свято Івана Златоустого в с. Самакова біля школи освятили капличку. Новозбудовану святиню назвали на честь Миколи Чудотворця – покровителя бідних, знедолених, улюбленця дітей і всіх людей. Розділити радість освячення прийшли односельці, учні, вчителі, батьки. Освячення провели отець Віталій Дмитрюк та отець Іван із с. Перехресне Верховинського району, відправили молебень за здоров’я меценатів, майстрів, учнів і всіх працівників школи.

Щиро пройняли душу слова отця Івана: «Велике значення має у нашому житті молитва і запалена свічка. Де б ми не були, що б не робили, ми повинні спілкуватися з Богом. А тому поряд з нашим храмом науки маємо спільний духовний куточок для молитви».

Колектив школи щиро дякує всім, хто долучився до будівництва каплички. 

 

 

"Запалимо свічку пам'яті"

Чим яскравіш

Кремля світили зорі,

Чим дужче вождь про щастя дув у вуса,

Народ Вкраїни від голодомору

Мільйонами в землі перевернувся.

М.Московка

23 листопада учні 6 класу з класним керівником Чечул У.М. провели виховний захід «Запалимо свічку пам’яті», присвячений Голодомору 1932-1933р.р. з метою вшанування світлої пам’яті безвинно замучених голодом та політичними репресіями людей. Учні декламували вірші, присвячені пам’яті мільйонів українських селян, які загинули мученицькою смертю від голоду, вшановували померлих хвилиною мовчання; Григоряк Дмитро читав «Молитву за померлих».

Голодомор – одна з найстрашніших гуманітарних катастроф в історії людства. Внаслідок свідомої і чітко спланованої політики тоталітарного комуністичного режиму були знищені мільйони наших співвітчизників. За своїм вражаючим масштабом Голодомор перевищив навіть втрати нашого народу в Другій світовій війні. Ми й досі переживаємо наслідки цього безжального терору, спрямованого на планомірне винищення.

Закінчився захід виступом класного керівника Чечул У.М., яка наголосила, що наш найсвятіший обов’язок сьогодні – зберегли пам’ять про всіх невинно закатованих під червоним прапором, пам’ять про тих, хто не дожив, пам’ять про тих, хто не долюбив, пам’ять про живих і ненароджених.

Вже понад 80 років минуло відтоді

Та біль той не вщухне, і рани болять

Про це не забутьмо! Про це пам’ятаймо!

Ми мусимо всі ті часи пам’ятать!

 

 

Візит вдячності

18 листопада у Самаківській ЗОШ І-ІІІ ступенів відбулася цікава творча зустріч. Учні 11 класу нашої школи мали змогу поспілкуватися з однолітками із Черемошнянської школи І – ІІІ ступенів Верховинського району Івано – Франківської області.

         Зустріч відбулася за ініціативи колишнього учня нашої школи. А саме, Ігоря Нидоходюка, який протягом 2011-2013 рр. навчався в нашій школі, але через вимушені життєві обставини змушений був повернутися до рідної школи. Василина Танасіївна Кравець – класний керівник 11 класу Черемошнянської школи разом з учнями підготувала сценарій-вдячність для вчителів та друзів Ігоря, що залишилися в Самакові. Наш випускник продемонстрував свій вокальний талант. Репертуар юного таланта вражав не тільки діапазоном виконаних пісень, але й діапазоном почуттів, адже кожна пісня знайшла свого слухача, торкнулася найніжніших струн душі. Патріотичні мотви пісень про Україну, рідний край проникли у серце кожного, адже дух патріотизму допомагає нам протистояти агресору. Зі сльозами на очах слухали пісні про найдорожчу в світі людину – маму. Присутні не залишились байдужими. Аплодуючи пісням про обов’язок кожного – залишатись людиною, хоч сьогодні для цього потрібно докласти певних зусиль.

        Зі словами подяки та букетами ніжних троянд Ігор звернувся до тодішнього класного керівника Мар’яни Петрівни Дудко дякуючи за підтримку, яку отримував навчаючись в Самаківській школі та вчителя музики Петра Михайловича Синиці завдяки якому він сьогодні стоїть на даному життєвому шляху. Адже саме Петро Михайлович запримітив у хлопця потяг до музики і дав поштовх для його розвитку.

        На даний час позаду в Ігоря участь у Львівському фестивалі «Струни Черемоша», Івано-Франківський фестиваль «Галицький шлягер», участь у концерті для воїнів АТО в Закарпатті, участь у концерті «На хвилях музики» в м. Одеса та інші.

          Ігор з теплом і любов’ю згадує хоч і короткий, але такий плідний, цікавий і веселий період навчання в нашій школі. Тут залишились його вірні друзі, вчителі, які стали для нього рідними. Тож учні 11 класу Самаківської школи зустріли гостей з радістю і теплом.

       Насамкінець святкового дійства директор школи Микола Танасійович Кермач подякував за таку цікаву зустріч та запропонував продовжити традицію – переймати досвід  інших шкіл та дружити. Цікавий та насичений день завершився веселою дискотекою.

 

 

Декада математики

 

З 09 по 20 листопада в Самаківській ЗОШ було проведено декаду математики.

  • 12 листопада проведено гру «Цікава математика» в 7 класі
  • 13 листопада – гру «Математичний ерудит» з геометрії для учнів 8 класу
  • 10 листопада – районне методичне об’єднання вчителів фізики
  • 18 листопада – математичну гру «Детектив шукає злодія» в 5 ласі
  • 20 листопада – тематична лінійка «Математика цариця наук» учнями 10-11 класів.

 

 

Тиждень мови

З 2 по 9 листопада у школі проводився тиждень української мови. Саме такий позакласний захід позитивно впливає на загальний розвиток учнів, допомагає розвивати практичні вміння й навички, творчо підходити до вирішення проблем, сприяючи розумово – емоційній активності учнів.

  Вчителями – філологами було розроблено план підготовки та проведення предметного тижня. Кожного дня проводились цікаві ігри, вікторини, конкурси відповідно віковим особливостями рівню знань і запитам школярів. З учнями 5 класу вчитель української мови та літератури Шкеул Т. М. провела вікторину «Подорож океаном рідної мови». Учні 6 і 7 класів взяли участь у «Турнірі юних мовознавців», 8 і 9 – мовно – літературній грі «Калейдоскоп», які підготувала і провела Карповець М.М. старшокласники разом з Дудко М. П., підготували тематичну лінійку «Цікавинки рідної мови». Між учнями 10 – 11 класів М. П. провела конкурс «Знавці рідної мови». Крім того  проводились загально – шкільні конкурси: «Кращі зошит», «Каліграфічний практикум», конкурс малюнків «В гостях у казки» та віршів про мову. 

Підсумком тижня став День писемності та мови. На лінійці учні віршами прославляли рідну мову, а вчителі солодкими подарунками відзначили переможців.

Проведені протягом тижня заходи сприяли співпраці школярів, виховували любов до України, повагу до її мови, історії, звичаїв та традицій.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031